Beccis

Alla inlägg under augusti 2012

Av beccis - 6 augusti 2012 13:37


Det här med träning stör mig lite. När jag vägde typ 10 kg mer så visst fan va det jobbigt att börja träna, men ganska snart gav det resultat, väl synliga sådana! Det krävdes inte ens mycket träning för att kg skulle börja försvinna.

Nu däremot. Nu handlar det inte om att förbränna så mycket fett längre, nu handlar det om att hålla musklerna i fit form. Man kollar inte längre omkrets eller vad som står på vågen, nu kollar man former, hur skuggorna hamnar, börjar jämföra sig själv med vältränad personer och inte smala personer.

Hoppade man över träningen förut så var det ingen big deal, hoppar man över träningen nu så ser man direkt förändring på muskulaturen samt humöret. Det kliar i hela kroppen.

Jag är inte missnöjd över min kropp på något sett egentligen. Jag har fått kämpa för att ha den kroppen jag har eftersom mina fysiska förutsättningar (trasig rygg och höfter) inte direkt är dom bästa, men man blir ju aldrig 100% nöjd. Finns alltid nåt man vill ändra på. Fysisk hälsa är viktig, speciellt när man vet att man kommer ha oddsen emot sig när man blir äldre.

Förövrigt är jag ingen som tänker på kosten heller. Vill jag smälla i mig pizza 7 dagar i veckan så gör jag det, man måste bara se till att få jämn balans.

Tog iaf en bild i morse. Som sagt, helt okej kropp (inte allt för fluffig) men jag kan tydligt se vart musklerna sakta men säkert börjar gå i dvala igen ;)

Av beccis - 6 augusti 2012 10:08


Bilhelveten! Fan va less jag blir! Alltid nåt skit, det vet ju iof alla bilägare. Men testa att äga 2 bilar... Fy fan! Mina bilar kommer att bli min undergång...

Min Monstertruck (Kian) har alltid bråkat, är det inte förslitningsgrejer som ska fixas så är det nån jävel som kört in i bilen, tex en liten snöplog eller så. Skit kul! Aja, nu har det iaf inte varit nåt med bilen på ca 1 år, tills här om dagen. Då börjar abs lampan lysa i bilen, känns ju stabilt! Troligtvis nån absgivare som gett upp men vafan! Räcker det inte med att Porschen försätter mig i personlig konkurs?!

Porschen har ju varit avställd i ca 13 år så jag fick för mig att det var hög tid att fixa till henne. Kostar massor!!! Men nu kör jag iaf henne i väntan på att min bilmekaniker ska komma hem från sin semester, då ska vi (vi föresten? Jag ska inte göra ett skit förutom att betala) fixa det sista, typ däckbyte, positionsljus och lite annat småtjaffs.
Dessvärre upptäckte jag igår att jag inte kan fortsätta köra henne så mycket för däcken verkar spricka mer och mer (gummit mår tydligen inte så bra efter 13 år i ett garage).

I värsta fall får jag väl stå och kolla på mina bilar på parkeringen, innan jag måste springa till bussen...

Av beccis - 5 augusti 2012 22:40


Ja, som sagt. Jag har ju inte bloggat på ett tag så jag tänkte att jag tar igen allt på en och samma dag. Låter väl bra? Då är vi överens!


Eftersom jag inte bloggat på ett tag va jag tvungen att gå igenom vad jag skrivit tidigare och jag måste säga att jag är egentligen en sjukt rolig person! Tycker jag iaf ;) Fast det är väl ganska vanligt att man sitter och skrattar åt sina egna inlägg, eller?

Fast jag är iaf ärlig, även i inläggen skriver jag att jag sitter och asgarvar medan folk kollar konstigt åt mitt håll. Eller folk och folk föresten, ofast är det Micke som kollar konstigt åt mitt håll, kan bero på att vi levde ihop på den tiden. Han kollar förövrigt fortfarande lika konstigt åt mitt håll när jag garvar åt nåt som antagligen är hysteriskt roligt, men karln har ju uppenbarligen inte samma humor som jag har så man får ju ha överseende med det... Han har förövrigt skev humor han också, men jag har iaf vett nog att garva åt honom, fast han tror jag garvar med honom, ja, eller nåt. Garvar gör jag iaf ;)


Fick iaf den brilljanta idén att samla ihop mina favvoinlägg så ni kan gå tillbaka och se hur fantastiskt rolig jag är. Men jag hade tydligen redan gjort detta för typ 1½ -2 år sedan. Detta kanske inte är de absolut roligaste men dom är ganska roliga iaf. Finns vissa andra favoriter men skit samma.


http://beccis.bloggagratis.se/2010/12/16/4159345-hahahaha/


Klicka på länken så kommer ni till mitt inlägg där jag länkat till 3 av mina äldre inlägg. Fantastiskt det här med ctrl C/ ctrl V... Hightech!

Av beccis - 5 augusti 2012 17:55

Helt seriöst! Nån måste ha knarkat, ordentligt! Helt plötsligt hamnar folk på min startsida som jag inte ens har som vänner på fb. På startsidan kommer det dessutom upp grejer som hänt för flera dagar sen fast som om det skulle vara någon ny uppdatering. För ett tag sen kopplade jag min fb till mobilen samt till min ig, vad händer? Jo, inte ett jävla skit! Ig kommer inte upp och det som händer på fb fick jag till mobilen typ 30 min senare. Vad är poängen då? Polaren får massa uppdateringar i sin telefon från random människor om vad dom gör, utan att hon ens angett att hon vill ha den funktionen. Mycket märkligt!

Känns som att fb snart är ett minne blått. Nu ska jag äta kycklingvingar ;) Häppårre!

Av beccis - 5 augusti 2012 17:12


Det går bra nu...
 

Av beccis - 5 augusti 2012 16:10



Innan jul  skrev jag en fin liten önskelista till Tomten. Jag bad inte om mycket, bara en vettig man (se nedan). Nu undrar jag lite försynt, vart fan håller han hus? Vad är poängen med en önskelista om man inte får det man vill ha? Dåligt!!!


Kära Tomten...

Av beccis - 21 augusti 2011 22:41

I år är inte min önskelista så lång, jag önskar mig endast en sak...

En man...


Han ska ta hand om hemmet: städa, laga mat, ta hand om tvätten m.m

Jag vill även att han ska vara bra på att massera och han ska gör detta när jag ber om det, massera min rygg, nacke, fötter osv...


Han ska även uppskatta mig, ge mig komplimanger, kunna tillfredställa mina behov, behandla mig som en gudinna och älska mig precis så mycket som jag är värd att bli älskad.


Förutom detta ska han tjäna bra med pengar men inte jobba så mycket (han måste hinna med mig och ta hand om hemmet). Han ska ha massor av egna vänner (gärna vettiga sådanna) som han träffar ganska ofta så jag inte tröttnar på honom, det är viktigt att vi båda två kan ha ett varsitt privatliv utan varandra men ändå känna oss trygga med varandra. Han ska kunna diskutera och lyssna. Han ska förstå att det jag säger i 9 fall av 10 är rätt.


Han bör även vara en rolig person, men inte överdrivet. Han bör komma bra övernes med mina vänner. Han ska vara en stabil person som man kan lita på och vi ska kunna prata om allt.


Sist men inte minst vill jag att han ska vara minst 170cm lång, minst 25-26 år gammal, men gärna runt 27 uppåt (dock absolut max 32-33år gammal). Han ska vilja bilda familj inom snar framtid. Han ska tycka att familjen alltid är viktig men inte på så sätt att man alltid ska hålla på att träffa släktingar till höger och vänster så fort tillfälle ges. Han bör inte vara för tanig, men heller inte för tjock. Han ska vara hälsomedveten, alltså träna men samtidigt kunna äta tex pizza o godis.


Han ska tycka om tatueringar och bilar - men inte på ett överdrivet sätt.

Han får gärna tycka om tv-spel av olika slag men pc-spel går helt bort!

Han ska föredra solresor framför skidresor, sånt får han dra med sina polare på. Han ska tillåta mig att shoppa och bestämma över inredningen hemma... Han ska alltid finnas där när jag behöver honom som mest, han ska vara en trygg famn att få lägga mig i, och se till att jag alltid känner mig trygg och älskar även om vi går igenom ett världskrig tillsammans.


Han får inte vara för mesig som person, utan han måste visa lite pondus och att han ska stå på sig när det är nödvändigt så jag inte kör över honom (då kommer jag tröttna på honom). Vi måste kunna bli osams med vetskapen om att vi alltid löser våra problem och när dagen väl tar slut är det fortfarande vi två.


Ja, som du ser Tomten så har jag bara en önskan på min lista i år. Jag vore tacksam om du kunde fixa det här i julklapp till mig. Jag har trots allt varit väldigt snäll i år =)


Mvh Rebecca

Av beccis - 5 augusti 2012 15:22


Så här har min sommar sett ut hittills iaf. Jäkligt bra att bloggen finns som app nu, kanske kommer bli nåt av det här nu ;)

Av beccis - 5 augusti 2012 15:01



Hahahaha! Fan vad bra det går för mitt lag och alla nya inlägg på bloggen. Sist va tydligen i mars!


Aja, har väl kanske inte hänt så mycket, eller så har det hänt massor, beror på hur man ser det. Livet känns rätt okej iaf.


Har semester just nu, måste varit den tråkigaste sommaren vädermässigt på flera år, men vad gör det? Tack vare ens blattegener är man iaf brunare än sina vänner ;) Föresten har jag inte tid med sol och bad, har äntligen fixat till Porschen så nu glider man runt i henne istället för i monstertrucken (Kian).


Ska jag vara ärlig så skulle jag inte klaga om semestern va slut nu. Det är med semester är inte riktigt min grej. Känns sjukt skönt från början när man får gå på semester, men efter ca 3 dagar klättrar man ju på väggarna! Ska bli skönt att komma tillbaka till vardagen igen.


Jaha, nähä, ut och köra lite bil kanske... Eller sova....



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards