Beccis

Alla inlägg under augusti 2012

Av beccis - 8 augusti 2012 16:50


Inte många som vet men jag valde mellan att gå fordon eller media när man skulle välja gymnasieutbildning. Så här i efterhand kan jag ju säga att fordon hade gynnat mig betydligt mycket mer!

Min morbror håller iaf på att laga startmotorn nu och jag har jagat Wire till hastighetsmätaren. Sakta men säkert blir man fattig...

Av beccis - 8 augusti 2012 13:41

Sitter i Stefans bil på väg till Västerås för att han ska köpa en grill. Hade inget bättre för mig. Körde in bilen till min morbrors verkstad inne på söder för att han ska fixa startmotorn, kände inte riktigt för att sitta där och häcka hela dagen så det blev en roadtrip istället

Av beccis - 8 augusti 2012 09:32


Ibland funderar jag över om vissa människor medvetet kommer in i ens liv bara för att ställa till med skit.
Det kan ju knappast vara så att dom är omedvetna om sina handlingar.

Jag tror iof att det i grund och botten handlar om osäkerhet hos dom själva.

Det man gör, eller säger om andra människor brukar säga mer om en själv än vad det gör om personen man gör detta mot.

Varför ens lägga ner tid och energi på nåt som inte ens gynnar någon?

Av beccis - 7 augusti 2012 22:27



Josse kom över en sväng nu på kvällen för lite te och skitsnack. Känns alltid kul att träffa henne, blir ju lätt att det går lite tid imellan gångerna eftersom hon har fullt upp med sitt jobb och barn, och en annan jobbar ju med att vara social 40h/vecka så ibland orkar man helt enkelt inte träffa folk. Men iaf, vi har ju vuxit upp tillsammans så det spelar inte så stor roll ifall vi ses varje dag eller 1 gång på en månad, finns alltid saker att snacka om :)


Vi började snacka om att gå ut nån kväll på vårt hak - Högbergs, och då kom vi på den briljanta idéen att vi skulle börja jobba som ordningsvakter.

Verkar vara ett sjukt kul jobb, men sen kom vi på att vi vill bara jobba med varandra och vi känner för många ordningsvakter så det skulle kanske bli lite jobbigt (vi ska ju självklart jobba i dörren och vi kom ganska snabbt fram till att många ställen gick bort).  För övrigt vill jag ha minst 3 batonger om jag ska jobba som ordningsvakt och minsta lilla jidder så kommer jag börja fäktas (fäktas med 2 batonger och ha en i reserv om jag råkar tappa nån) ;) Mitt tålamod är nog inte det bästa när det kommer till vuxna människor (ungdomar är en helt annan sak) Aja, kul hade vi haft iaf, men sen kom ytterligare en sak, den nya klädseln för ordningsvakter. Glöm att jag tänker springa omkring i nån smurfdräkt! Det går bort!


Det hela slutade med att vi iaf ska ut och ta ett par öl på fredag, inga ordningsvaktsutbildningar inplanerade!



Av beccis - 7 augusti 2012 13:21

Och min bilmekaniker är i Grekland...


VA FAN!!!



Uppdatering 2 timmar senare:


Nu lever startmotorn igen...

Att köra porschen är ungefär lika spännande som att skrapa en trisslott, plötsligt händer det...

Av beccis - 7 augusti 2012 12:46


Jag ber er om ursäkt, ni som är ledsna över att sommaren snart är över osv men jag är ganska nöjd över det.

Om ett par månader kommer min tatuerare hit igen. Längtar!!! Får abstinens! Har man en gång tatuerat sig så vet man att det är som en drog. Sist han va här byggde jag bara på den jag redan har över revbenen, nu när han kommer blir det på andra sidan istället. Har längtat efter den tatueringen länge nu. Han kommer nångång i september/ oktober. Det får gärna vara nu!

Kul grej egentligen det här med tatueringar, gjorde den över revbenen för att jag ville känna hur ont det egentligen gör (dom som vet säger att det är värsta stället att tatuera). Gjorde inte ont den heller, somnade istället. Tycker det är rogivande när man känner maskinens vibrationer, som att somna i en bil ungefär. Aja, snart är det iaf dags igen!
Här är den jag ska göra i höst :)

Av beccis - 7 augusti 2012 10:43


Kunde inte hålla mig! Ställde klockan i morse och bjöd in mig själv på planeringsmöte med cheferna. Inte ofta personalen frivilligt drar till jobbet på semestern ;) Sitter just nu och planerar bemanning för hösten samt Tyresö Festivalen.

Känns rätt bra att vara här. Längtar till på måndag när man är tillbaka helt och hållet :)

Av beccis - 6 augusti 2012 19:47


Jag är kanske inte världens mest tjejigaste tjej, det ska gudarna veta... Fast om det nu finns någon gud så vet han väl antagligen redan det...

Jag är inte tjejen som står framför spegeln och sminkar mig innan jag går till konsum för att köpa mjölk (använder inte ens smink), jag struttar inte omkring i klänningar, jag sitter inte tyst och försynt i ett hörn och väntar på att bli tilltalad och jag springer inte ut på stan den 26:e dec för att tokshoppa kläder på mellandagsrean - jag köper tv-spel ;)

Till och med min tatuerare garvar åt mig när jag varje gång jag ska tatuera mig står och säger att det får absolut INTE vara för tjejigt, inte massa krimskrams och tjaffs utan tjocka svarta linjer, stilrent och mer åt det rockiga hållet (min tatuerare är inte från sverige och i landet han bor i är tjejerna väääldigt tjejiga tydligen, bara massa lull lull och skit)


Men när det kommer till min garderob så är jag nog extremt tjejig. Det ser ut som ett kaos där inne! Typ som att Al Qaida haft träningsläger där inne. Kläder & skor är kul! Min garderob består av basplagg, myskläder och träningskläder. Det mesta är av märket Adidas -älskar adidas! Men ett och annat plagg kan skilja sig från mängden men då är det dödskallar och sånt på, mycket snyggt!


Hade iaf ganska tråkigt idag så jag och en polare (Stefan) drog iväg för att jag skulle kolla billiga Adidaskläder (börjar bli lite dyrt att tycka om ett speciellt märke). Jag kom snabbt fram till att från coh med nu ska jag bara köpa kläder på Adidas outlet i Hammarby sjöstad, stor prisskillnad! Men jag köpte inget, så vi drog vidare till Nacka centrum. Där har dom nämligen New Yorker, bra affär både för killar coh tjejer. Grymt snygga jeans för killar (fishbone)! Hittade iaf 2 nya toppar där.


    

Kolla in koncentrationen när jag ska fota... Hahahaha. Tröjan med korset på tänkte jag skulle passa bra nu när jag tänkt att jag ska bli katolik, ska bara börja tro på gud först (petitesser), men kolla den gråa, är det meningen att hornen ska gå exakt under brösten? Hahahaha 


Fan, det märks att jag har tråkigt på min semester, vem fan bloggar om vilka jävla toppar dom köpt liksom?  Min chef erbjöd mig att få komma tillbaka till jobbet tidigare, känner mig lite sugen faktiskt...



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards