Beccis

Alla inlägg under januari 2010

Av beccis - 29 januari 2010 10:18


Alla tjatar om att det ÄNTLIGEN är helg... Skit för för er då! En annan är ledig 3st söndagar den kommande månaden!!!!


Fick igår reda på att Aileens försäkringitne täcker operationen hon gjorde i tisdags så nu när jag fått min ekonomi stabil igen efter alla kostnader för körlektioner m.m så kommer det nya utgifter på flera tusenlappar!


När jag gjorde mitt te nu på morgonen så råkade jag bränna handleden på ångan från vattenkokaren så nu svinder det som f*n! 


En bra sak är iaf att jag upptäckte i morse att jag kommer i alla mina gamla jeans som jag inte kunnat ha på ca 2 år, det är nästan tom så att jag behöver ha skärp... De ni!

Av beccis - 28 januari 2010 17:26


 


  


Bilen hallå!!! Vart är du? Kom fram lilla bilen, komsi komsi... Jag ger upp - går hem istället!


  


Hallå hemmet. Hallå! Hmm... Hur ska jag komma fram här?


Vad underbart det är med snö....

Av beccis - 26 januari 2010 21:06


I morse (tidigare än när tuppen går upp) åkte jag och mamma in med Aileen till Bagarmossen igen för hennes operation. Allt gick bra och en av tänderna är utdragen. Denna tand är tydligen hur stor som hellst och har 3st rötter. Inte konstigt att hundarna får problem emd tänderna. Aja, nu är hon hemma hos mamma igen iaf.


Jag har ju som jag tidigare skrivit att jag skaffat Iphone, och nu går det en epedemi på jobbet. Alla skaffar Iphone. Igår köpte Maria en och idag åkte Jennifer efter mycket om och men iväg och köpte en hon med. Nu är det bara chefen kvar somockså vill ha en.


Just det, när jag var på väg hem idag efter att jag lämnat av mamma och Aileen så stod polisen med massa bilar vid brandstationen, jag hajjade inte riktigt vad dom höll på med fören dom började vinka in bilarna som kom efter mig... Poliskontroll... Med hjärtat i halsgropen kunde jag andas ut när jag snällt kunde köra vidare utan att bli invinkad (jag slapp tydligen undan - Men det hade varit lite roligt att bli stoppad efetrsom manändå har träffat poliserna i Tyresö ganska många ggr i jobbet)... Sånt där är ju läskigt när man precis har tagit körkort, Maria började gråta första gången hon blev stoppad... Hahahaha


Mamma har ju som sagt varit i Tyskland under helgen och hon köpte hem en väldigt gullig present till mig:

  

Det är en sån där sak man har socker i. Det ska bli väldigt kul när jag har gäster över att få ställa fram den här på bordet =) Visst är den söt =D

Av beccis - 23 januari 2010 18:17


Jag hämtade upp hundarna hos mamma i onsdags kväll eftersom hon skulle åka till Tyskland under helgen. Aileen har du fått någon slags svullnad på nosen men vi tänkte att den går säkert ner under helgen. I går upptäckte jag att den blivit större och i morse (då den blivit ännu större) ringde jag till Bagarmossen. Vi åkte in dit och fick vänta i ca 2 timmar. Det slutade iaf med att vi ska tillbaka på tisdag för ev operation, troligtvis någon tandrot som blivit infekterad. Tills dess får Aileen äta medicin. Det är ju helt otroligt vad den här hunden lyckas råka ut för. Tur att vi har försäkring, annars hade vi gått i kk för länge länge sen...


Så här ser hjärtat ut för tillfället , stackarn...

    


När man varit hos doktorn (eller varit ensam hemma som i Nisses fall) får man självklart litegodis för att man varit så duktig =)

  

Av beccis - 18 januari 2010 17:53

Jag fick ju sånna där ord man sätter upp på väggen av The Stiverts i födelsedagspresent. Nu har dom äntligen blivit uppsatta =)

 
Av beccis - 15 januari 2010 17:45


I lördags var jag ju på möhippa för Petra. Hon och Stoffe gifter sig den 27:e jan i Thailand =)

Vi va iaf och dansade afrodans och sen gokart. Senare fick Petra spela in en låt i studio samt spela in en musikvideo.  Här kommer lite bilder från själva gokarten, det var ju trots allt det som var roligast under hela dagen. Och trott eller ej men jag kom 3:a!!!


              

Vilken pudding!!!


    

Lite spex... Alla kan ju inte se allvarliga ut ;)


  

Visar lite fint hur jag kommer se ut ute på banan...


Se där ja! Jag kom 3:a!!! 

  

Av beccis - 15 januari 2010 17:36

Nu är det nytt decennium.
Nya tider kräver nya ordspråk:

Den man ligger med får bädda.

Den som tar, han har.

Det man inte minns, har inte hänt.

Det man inte vet, har man ingen aning om.

Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon.

Förtala är silver, förtiga är guld.

Gammal kärlek kostar alltid.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.

Liten stuga kallas ofta stort dass.

Man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin.

Den som bara kollar i backspegeln kör oftare i diket.

Den som dricker ensam har bara sig själv att fylla.

Den som gräver en grop åt andra får 188:50 i timmen.

Den som spar han har men inte roligt.

Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor.

Det man inte har i huvudet får man ha mellan benen.

Det som inte tar död på en... får en i alla fall att må riktigt dåligt.

Det är med kärlek som med whisky, den tar slut.

Dåliga flickor är inte det sämsta.

Framtiden var bättre förr.

Friskt vågat, halva inne.

Först till skrivarkön får först skriva ut.

Hårt arbete lönar sig i framtiden, lathet lönar sig nu.

Ju fler kockar desto större fackförening.

Kvinnans list övergår när mannen får stånd.

Livet är hårt, men orättvist.

Man har inte roligare än man köper ut för.

Man lever bara en gång och många inte ens det.

Obeslutsamhet är nyckeln till flexibilitet.

Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Ropa inte gay förrän du är inne i häcken.

Älska din nästa, men var diskret.

Även den starke får ta i när han skiter.

Även i de lugnaste vatten drunknar man.

Av beccis - 11 januari 2010 23:37


Vet inte riktigt om det är nåt att skratta åt eller inte men jag kan inte  sluta le åt allt som hänt idag =)


Runt 13.30 tiden kommer Jennifer tillbaka till nyboda efter att ha haft grupp i dalskolan, på vägen tillbaka råkar hon köra in i en annan bil. Den bilen får inga skador men döremot får hennes bil ett hål pga den andra bilens dragkrok...


En timme senare kommer Carita tillbaka till nyboda efter ett möte på Värmdö. Hon ser lite halv skärrad ut, hon har nämligen råkat glida in i bilen framför och den bilen fick en liten skada plus att bilen hon körde också fick en skada... Problemet är bara tt bilen hon körde var MIN bil!!!

Hahahaha. Stackars Carita har alltså inte vågat ringa mig eftersom hon ville att jag skulle gå och oroa mig för skadan så lång tid innan hon var tillbaka. Nu är det ingen större skada utan bara i plasten framtill men det var bara att sätta sig och ringa försäkrningsbolaget... Tur att jag till slut beslutade mig för att skaffa helförsäkrning istället för halvförsäkring som jag tänkt från början.


Hahaha. Jag kan ju säga att dom flesta på jobbet hade svårt att hålla sig för skratt. Så typiskt att det skulle vara just min bil och att jag bara haft den i 2 veckor.  Det är snarare så att mina kollegor gått och väntat på att jag ska krocka min egen bil nu när jag precis har fått mitt körkort, inte att någon annan skulle krocka den åt mig.

Chefen såg ganska road ut över att två av hennes anställda lyckats krocka på samma sätt inom loppet av 2 timmar...


Aja, när jag sedan kommer hem från gården på kvällen sitter Micke i telefonen. När han lägger på ser han ganska skakig ut (jag känner att jag sett ganska många skärrade människor idag) .

Han säger att det var hans bror i telefonen, hans äldre bror på hans biologiska pappas sida. Det visade sig att hans bror fått reda på att han hade en lillebror förra veckan och nu tagit mod till sig och kontaktat Micke.  Nu har dom bestämt att dom ska hålla kontakten och att dom ska träffas senare den här månaden.


En heeelt sjuk dag måste jag säga!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards