Beccis

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av beccis - 6 augusti 2012 19:47


Jag är kanske inte världens mest tjejigaste tjej, det ska gudarna veta... Fast om det nu finns någon gud så vet han väl antagligen redan det...

Jag är inte tjejen som står framför spegeln och sminkar mig innan jag går till konsum för att köpa mjölk (använder inte ens smink), jag struttar inte omkring i klänningar, jag sitter inte tyst och försynt i ett hörn och väntar på att bli tilltalad och jag springer inte ut på stan den 26:e dec för att tokshoppa kläder på mellandagsrean - jag köper tv-spel ;)

Till och med min tatuerare garvar åt mig när jag varje gång jag ska tatuera mig står och säger att det får absolut INTE vara för tjejigt, inte massa krimskrams och tjaffs utan tjocka svarta linjer, stilrent och mer åt det rockiga hållet (min tatuerare är inte från sverige och i landet han bor i är tjejerna väääldigt tjejiga tydligen, bara massa lull lull och skit)


Men när det kommer till min garderob så är jag nog extremt tjejig. Det ser ut som ett kaos där inne! Typ som att Al Qaida haft träningsläger där inne. Kläder & skor är kul! Min garderob består av basplagg, myskläder och träningskläder. Det mesta är av märket Adidas -älskar adidas! Men ett och annat plagg kan skilja sig från mängden men då är det dödskallar och sånt på, mycket snyggt!


Hade iaf ganska tråkigt idag så jag och en polare (Stefan) drog iväg för att jag skulle kolla billiga Adidaskläder (börjar bli lite dyrt att tycka om ett speciellt märke). Jag kom snabbt fram till att från coh med nu ska jag bara köpa kläder på Adidas outlet i Hammarby sjöstad, stor prisskillnad! Men jag köpte inget, så vi drog vidare till Nacka centrum. Där har dom nämligen New Yorker, bra affär både för killar coh tjejer. Grymt snygga jeans för killar (fishbone)! Hittade iaf 2 nya toppar där.


    

Kolla in koncentrationen när jag ska fota... Hahahaha. Tröjan med korset på tänkte jag skulle passa bra nu när jag tänkt att jag ska bli katolik, ska bara börja tro på gud först (petitesser), men kolla den gråa, är det meningen att hornen ska gå exakt under brösten? Hahahaha 


Fan, det märks att jag har tråkigt på min semester, vem fan bloggar om vilka jävla toppar dom köpt liksom?  Min chef erbjöd mig att få komma tillbaka till jobbet tidigare, känner mig lite sugen faktiskt...



Av beccis - 6 augusti 2012 13:37


Det här med träning stör mig lite. När jag vägde typ 10 kg mer så visst fan va det jobbigt att börja träna, men ganska snart gav det resultat, väl synliga sådana! Det krävdes inte ens mycket träning för att kg skulle börja försvinna.

Nu däremot. Nu handlar det inte om att förbränna så mycket fett längre, nu handlar det om att hålla musklerna i fit form. Man kollar inte längre omkrets eller vad som står på vågen, nu kollar man former, hur skuggorna hamnar, börjar jämföra sig själv med vältränad personer och inte smala personer.

Hoppade man över träningen förut så var det ingen big deal, hoppar man över träningen nu så ser man direkt förändring på muskulaturen samt humöret. Det kliar i hela kroppen.

Jag är inte missnöjd över min kropp på något sett egentligen. Jag har fått kämpa för att ha den kroppen jag har eftersom mina fysiska förutsättningar (trasig rygg och höfter) inte direkt är dom bästa, men man blir ju aldrig 100% nöjd. Finns alltid nåt man vill ändra på. Fysisk hälsa är viktig, speciellt när man vet att man kommer ha oddsen emot sig när man blir äldre.

Förövrigt är jag ingen som tänker på kosten heller. Vill jag smälla i mig pizza 7 dagar i veckan så gör jag det, man måste bara se till att få jämn balans.

Tog iaf en bild i morse. Som sagt, helt okej kropp (inte allt för fluffig) men jag kan tydligt se vart musklerna sakta men säkert börjar gå i dvala igen ;)

Av beccis - 6 augusti 2012 10:08


Bilhelveten! Fan va less jag blir! Alltid nåt skit, det vet ju iof alla bilägare. Men testa att äga 2 bilar... Fy fan! Mina bilar kommer att bli min undergång...

Min Monstertruck (Kian) har alltid bråkat, är det inte förslitningsgrejer som ska fixas så är det nån jävel som kört in i bilen, tex en liten snöplog eller så. Skit kul! Aja, nu har det iaf inte varit nåt med bilen på ca 1 år, tills här om dagen. Då börjar abs lampan lysa i bilen, känns ju stabilt! Troligtvis nån absgivare som gett upp men vafan! Räcker det inte med att Porschen försätter mig i personlig konkurs?!

Porschen har ju varit avställd i ca 13 år så jag fick för mig att det var hög tid att fixa till henne. Kostar massor!!! Men nu kör jag iaf henne i väntan på att min bilmekaniker ska komma hem från sin semester, då ska vi (vi föresten? Jag ska inte göra ett skit förutom att betala) fixa det sista, typ däckbyte, positionsljus och lite annat småtjaffs.
Dessvärre upptäckte jag igår att jag inte kan fortsätta köra henne så mycket för däcken verkar spricka mer och mer (gummit mår tydligen inte så bra efter 13 år i ett garage).

I värsta fall får jag väl stå och kolla på mina bilar på parkeringen, innan jag måste springa till bussen...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards