Beccis

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av beccis - 5 februari 2009 23:11


Jag blirtokig snart! Det enda jag vill är att spendera massa pengar. Köpa nya skor och nya kläder, lite jackor och väskor. Skämma bort mig själv med spagrejer. Köpa enbart dyr och fräsh mat. Fixa naglarna, gå till naprapaten osv. Har jag råd? Nej...absolut inte. Jag skulle ha råd med lite om jag inte bestämt mig för att börja ta mitt körkort och jag kan ju inte riktigt skita i det för att få shoppa lite. Jag skulle även ha haft råd med allt om jag vore lite rikare men är man kommunalarbetare kommer man nog itne käna så mycket pengar under sitt liv.

Tänkte på det tidigare idag, hur kommer det se ut den dagen då man köpt en villa, vi båda har en varsin bil plus barn och sparande. Hur 17 ska man få ekonomin att gå ihop? Är det meningen att man ska behöva vända och vrida på varenda krona i resten av sitt liv? När ska man få tid att njuta av de pengar man arbtera ihop under 40h/vecka, 47 veckor/år???


Sen när det livet är slut är det dags för pension och barnbarn. Förhoppningsvis har man lyckats göra sig av med alla lån så man kommer undan med att bo billigt i en villa och man slipper antagligen att ha 2st bilar men pensionspengarna lär ju inte vara mycket att hurra för och barnbarnen ska ha sitt. Hur fan ska man då ha råd med de obligatoriska Mallis resorna man ska göra när man är gammal och skrynklig?


Jag är för tusan 23 år gammal! Jag ska inte ens behöva tänka på sånt här. Konstigt att folk blir utbrända och depremerade... Nu ska jag gå till Ben & Jerry så jag blir lite tröstad - som förövrigt kostar 50kr för en liten förpackning =S

Av beccis - 5 februari 2009 08:44


Jag överlevde hälsokontrollen igår fast att hon tömde mig på nästan allt mitt blod (3st hela rör), och det värsta var att jag inte fick väga om mig efter att hon tagit blodet. Hon tog ju minst ett kilo! Dåligt...


Idag är det sista dagen på jobbet för denna vecka...Ska bli så skönt! Visserligen ska jag jobba på lördagkväll under Rockgalan men det känns inte riktigt som jobb, det kommer mer bli kul =)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards