Beccis

Alla inlägg under september 2008

Av beccis - 8 september 2008 22:18


Goda egenskaper

Stenbocken är självständig, tålmodig och disciplinerad. Du tänker förnuftigt och realistiskt och är omtyckt för din jordnära attityd. Stenbocken svävar aldrig iväg i en massa lösryckta drömmar.

Du är en god planerare och kan arbeta både länge och intensivt tills du når dina mål. Din moral är hög och du ger ett propert och kontrollerat intryck.

Du är ödmjuk och hjälpsam och har en lite torr humor som lockar till många varma skratt.


- Håller inte med! Jag har inte torr humor!!!


Mindre goda egenskaper

Du känns ibland lite kylig, reserverad och kantig. Stenbocken tar gärna ett litet avstånd till andra, och ibland verkar du inte särskilt sympatisk och sällskaplig.

Din korrekthet och anlag att snabbt kunna döma människor, kan få många att ta avstånd ifrån dig. Du dominerar gärna och kanske styr och manipulerar du lite för mycket ibland.


-Jaja, men ingen kan väl vara perfekt? Förutom jag då.



Så tänker du

Du strävar ständigt efter att ge ett så kontrollerat och ordentligt intryck som möjligt. Du tycker egentligen inte om att ta råd från andra, eftersom du tror att du redan vet det du behöver veta.

Stenbocken har en hög ambition att självständigt nå ny kunskap, och har full koll på egna brister. Därför blir du också mycket störd och irriterad då andra påminner dig om oförmågor hos dig själv.


-Om jag skulle peka på alla andras brister skulle inte dom bli så glada heller!



Yrken du passar inom

Din noggrannhet, din metodiska känsla och ditt sinne för ordning och reda gör dig mycket bra i administrativa sysslor, exempelvis som kontorssekreterare.

Andra yrken kan vara bibliotekarie, ingenjör, matematiker, arkitekt


-Håller inte med! Jag är fritidsledare, inget annat!



Kärlek och vänskap

Så ser du på kärlek och vänskap

När det gäller kärlek kan du ibland ha svårt att visa sådant som ömsinthet och romantiska känsloyttringar. Istället visar du din kärlek genom att helt enkelt vara lojal och pålitlig inför din partner. Du tar ansvar för hem, barn och ekonomi och har en stark familjekänsla.


- Är det någonstans jag visar ömsinthet så är det när det gäller kärlek. Däremot är det inte lätt att visa ömsinthet när amn vet att man har rätt. Däremot håller jag med om det andra, jag tar hand om hem (delegerar arbetsuppgifter till Micke), tar hand om barnen (katterna) och ekonomin (jag investerar i kläder och andra saker).


Här finner du goda vänner och kärlek

Du passar mycket bra med Oxen, Jungfrun och Stenbocken. Goda förutsättningar finns även med Fiskarna, Vattumannen och Skytten. Sämre förutsättningar har du med Väduren, Vågen, Tvillingarna och Lejonet.


-Ledsen Micke men vi passar tydligen inte ihop.



Färger, siffror m.m

Färger: Stenbockens astrologiska färger är mörkblått och grönt.

Tursiffror: Den astrologiska tursiffran är 1.

Växter/blommor: Hyacint

Stenar: onyx mfl.


-Min tursiffra är 7, fäger jag tycker om är svart, rött, brunt och grått. Blommor tycker jag inte om ett dugg och vad fan är onyx för slags sten???





hmm...astrologi är nog inte riktigt min grej....


Av beccis - 6 september 2008 00:43


Kom precis hem från jobbet. Är lite trött...Man skulle kunna säga att det varit lite mycket idag. En full tjej fick åka till maria, larmet i hela skolan går och jag har inga koder...Plus en massa skratt!

 Skrattade så mycket idag så jag inte viste vart jag skulle ta vägen. Jessica skulle kasta en apelsin mot Kent somolyckligtvis råkade få apelsinen på heeeelt fel ställe. Så kul! jag skrattade så att tårarna sprutade, magrutorna började synas (nästan ;) och jag fick ingen som helst luft! Hahahaha. Mindre kul för Kent =P


Imorgon ska jag jobba kväll igen och sen ska jag slappa heeela söndagen...


I tisdags var jag och Micke på teater med mamma. Ett par clowner som gör shakespeare pjäser på sitt eget sätt. Helt galet! En sk nära-clown-upplevelse. Det innebär att om du ger någon en blick, viskar eller kommer försentså blir du trackad av clownerna som inte alls tycker att om att du stör deras högst viktiga pjäs. Så kul!

http://www.schtunk.se/ kolla in deras hemsida så kommer ni snart förstå vad jag menar.


Nä, nu ska jag nog sova. Go natt!



Av beccis - 3 september 2008 20:14

Av beccis - 3 september 2008 20:10


Imorse när jag kom upp såg jag att Lucifer var helt blöt på magen...Funderade då på om det var Balthazar som gjort nåt.


Senare under dagen då hundarna kommit hit hörde jag nåt smaskande. Då sitter båda katterna uppe på sin klöspelare och Balthazar snuttar på Lucifer! Och Lucifer tycker att det är helt ok!!! Skumma katter...



Av beccis - 2 september 2008 08:16


Måndag: personalmöte-kväll

Tisdag: Teambuilding-dag. Teater-kväll

Onsdag: Hämta hundarna efter jobbet. Tvättstuga - kväll

Torsdag: Jobbar kväll

Fredag: Lämna hundarna. Jobbar kväll

Lördag: Jobbar kväll

Söndag: Leeeeedig!!!



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards