Beccis

Alla inlägg den 5 december 2012

Av beccis - 5 december 2012 23:34


Alltså, förutom lite personligt skit där på morgonen och tankspriddhet under dagen så måste jag ändå säga att dagen varit helt fantastisk! Tänk vad mycket humor det uppkommer i väderkaos :)

Började dagen med att köra till naprapaten. Skrev ett inlägg på fb om att klass 2 varning inte är nåt när man kör Kia picanto. Jag fick äta upp det på vägen tillbaka sen kan jag lova! Det va fan inte kul. Såg inte ett skit och fastnade i spåren under den nya snön så bilen va på väg att åka av vägen hela tiden.

Parkerade bilen och kämpade mig mot jobbet gör att träna och sen ut med hundarna. Fick pulsa genom snö som gick över mina knän. Hundarna var galna ute (älskar snö) och sen skulle jag tillbaka till jobbet. Tog sin lilla tid kan jag säga, men extra benpass på köpet ;)

På jobbet hade nåt grejs från taket åkt ner, såg kul ut :) Och annars har man bara hört om folks händelser under dagen. Sjukt kul! Inte för dom kanske men jag hade riktigt roligt åt allt :)

Sånt här väder ger alla människor helt plötsligt sin egen story om hur allt går fel på en och samma dag. Och mitt i allt kaos så skrattar man mest åt situationerna som uppstår. Och alla hjälper varandra med det man kan, helt underbart tycker jag! Synd bara att det ska behöva bli väderkaos för att det ska ske. Aja, det är tydligen klass 2 varning imorgon också. Kommer bli spännande :)

Av beccis - 5 december 2012 09:37



Känner mig helt knäckt just nu. Kom precis hem från naprapaten. Min kropp mår inte speciellt bra, finns mycket som måste fixas i muskel och led väg när det kommer till höfterna, ländryggen och bäckenet. Allt har ju så klart att göra med mina skador i höfterna.  Allt detta vet jag, men det jag inte visste var att jag kunde fått hjälp med allt det här från början och då hade allt varit annorlunda nu.


Jag har varit hos flertalet naprapater och kiropraktorer men dom har gjort den tillfälliga lösningen genom att knäcka ryggen lite och fixa allt för stunden. Nu är första gången jag träffar en naprapat som direkt går på själva huvudproblemet, kärnan till allt. Han förklarade hur allt går ihop och att det kommer gå at få allt bättre men det kommer ta tid eftersom jag gått med skadorna utan att fått rätt hjälp i 15 år. 


Läkarna har sagt att jag inte ska träna (där av befriad från gymnastiken från att jag gick i 6:an), att min rygg bara kommer bli sämre och sämre och att den aldrig kommer kunna bli bättre iaf (jag lyckades räta ut min rygg ändå, från 17 & 19 grader till 12 och 13 grader) . Läkarna har också sagt att min rörlighet inte kommer bli bättre och att musklerna ligger fel nu så jag kommer inte kunna träna upp musklerna runt höften och benet ordentligt.

Min naprapat säger nu att musklerna inte alls ligger speciellt mycket fel och att jag bara måste lära musklerna att arbeta rätt istället för bekvämt.


Jag blir så jävla trött! Inte nog med att jag ska leva med skiten, smärtan och allt annat som hör till. Nu, 15 år senare får jag veta att det visst går att göra nåt åt saken. Men nu krävs det mer arbete för att åtgärda allt som blivit fel genom åren.


Aja, bara bita ihop som vanligt och köra på. Har en ny dejt med naprapaten på fredag...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards