Beccis

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Rehab...

Av beccis - 12 november 2012 19:22


Jag och min rygg är inte ett dugg överens just nu. Inte alls faktiskt. Men vad gör man? Började morgonen med att vara ute och gå en timme. När jag cyklar till jobbet cyklar jag förbi Palle (min kollega)


Palle: Har inte du ont i ryggen fortfarande?

Jag: Jo, det är därför jag kommer nu ju, annars hade jag varit inne i gymmet.

Palle: Och det är därför du cyklar?

Jag: Ja?

Palle: Beccis, har du hört om att VILA?!

Jag: Ja, jag har ju rehab nu. Det är bra att röra på sig, jag va ute och gick i morse.

Palle: Ja, det är bra att röra på sig, men man ska ta det lugnt och jag vet hur du går!

Jag: Ja, men jag tog det lugnt i morse, 5,5 km på 1h, det är att gå i långsamt tempo.

Palle: Visa hur du gick.

Jag visar...

Palle: Du går för snabbt! Du ska vila inte träna.

Jag: Vadå? man ska röra på sig, det är bra för ryggen, efter jobbet ska jag iväg och simma 40 längder, det är också bra för ryggen.

Palle (kommer dock inte ihåg exakt vad han sa men det va nåt i stil med): Bra Beccis! Du är duktig på att vila och ta det lugnt.


Vi har alltid möte det första vi har varje måndag. Efter mötet står jag och kollar in på gymmet (lite larvigt kanske men jag saknar min frizon) så kommer Palle.


Palle: Beccis, kom! Jag ska visa en bra övning för ländryggen.

Jag: Kul Palle! Jag får inte träna!

Palle: Nä, just det (och ler!)

Jag: Men du kan visa övningen men jag kan inte göra den själv nu.

Palle: Det är lugnt, jag visar (ler fortfarande!!!)


Jag älskar Palle, han är en underbar människa och jag skulle nog backa upp honom så pass långt att jag själv skulle hamna i skiten, men ibland har jag stoooor lust att bara sänka honom!


Förutom det hade vi en sjukt rolig dag på jobbet. En av ungarna satt och skrek "jävla dildo" när han förlorade i nåt tv-spel. Som vanligt tar man en diskussion med barnen om lämpligheten att skrika saker och ting men i detta fall var jag även tvungen att fråga om han ens viste vad det var han satt och skrek. Det visste han inte, men han tyckte om ordet. Då kunde jag inte hålla mig längre och sa bara att han säkert inte skulle göra det sen när han tagit reda på vad det var. Och han bör i fortsättningen ta reda på vad orden betyder som han väljer att använda.

Jag går och berättar detta för min kollega Jennifer och vi spårar ur helt (som vanligt) och kommer fram till att vi kanske borde ta fram de dildos vi har inne på kontoret så han fick se vad det var han satt och skrek om. -Och ja, vi arbetar på en fritidsgård, där finns det dildos för att kunna använda då man lär ut till ungdomarna om hur kondomer fungerar osv, inte alls speciellt märkligt.

Gick in till min chef och berätta och frågade om vi fick göra det, vilket vi fick men hon tyckte vi skulle säga åt vår praktikant att förklara ordet istället (vår praktikant är vuxen, alltså ingen tonåring som har prao).

Han tar iaf på sig uppgiften och börjar förklara. Under tiden står jag och mina 2 kollegor och dör av skratt! Sjukt jäkla roligt, dels ungarnas reaktion på ordet och sen att se honom försöka förklara detta på ett professionellt sätt. Hela diskussionen slutar med att en av ungarna säger att han ska köpa en till sin mamma! Hahahaha! Då trodde jag att jag skulle dö på riktigt! Sjukt kul!


I det stora hela var förklaringen riktigt bra och barnen fick ställa frågor och det hela skedde på ett neutralt och enkelt sätt, mycket bra gjort måste jag medge!

Sen att vi vuxna har skev humor är väl en annan sak :)


Nä, nu måste jag fortsätta med min mat här, lagar 3 rätter samtidigt. Jobbigt det här med att planera maten inför en hel vecka :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beccis - 4 mars 2013 19:15

  Har haft ett riktigt kul och sjukt jobbigt träningspass idag innan jobbet.  En av mina kollegor är ju utbildad instruktör, pt och allt möjligt.  Jag brukar iaf träna med henne ibland, och nu har hon börjat hålla i gruppträning för hela personalgr...

Av beccis - 3 mars 2013 10:38

    kl 8 hängde jag på låset (kunde inte sova pga storm på terrassen). Kommer in på gymmet, helt dött! Men efter ett tag trillar fler och fler in. Dom ser att man är där. När dom går sen ser dom att man fortfarande är kvar, då får man lite konsti...

Av beccis - 1 mars 2013 23:52

Livet rullar på som vanligt. Jobb och träning. Sjukt trött på den här årstiden! Min livsstil har dödat allt festande. För några veckor sen skulle vi ha en ölkväll, drack 5 öl sen höll jag på att svälta ihjäl och blev riktigt trött. Samma sak ida...

Av beccis - 6 februari 2013 17:54

Japp, har precis fått en recension av mig själv. Av ingen mindre än en av mina äldre ungdomar som just nu praktiserar hos oss. Jag är tydligen så skadad att om han samlade ihop allt konstigt jag säger och gör, och gör en bok av detta kommer han ...

Av beccis - 4 februari 2013 17:51

Är snart gråtfärdig! Har riktigt ont i min armbåge, vila hjälper inte, voltaren hjälper inte. Snarare tvärtom. Det blir bara värre! Har hört av mig till min naprapat nu för att se om han kan göra nåt. Känns i kroppen att jag inte tränat på flera...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards