Beccis

Alla inlägg under januari 2009

Av beccis - 10 januari 2009 01:40


Igår gick jag hem från jobbet pga av att jag inte kunde sluta gråta. Idag va det dags att jobba igen. Känns ganska dumt att säga att man vill vara hemma för att sörja. Men men, bara att bita ihop och pallra sig iväg. Det gick ändå förvånantsvärt bra, förutom att jag tror att jag håller på att bli dum i huvet. Vissa gånger kändes det som att Johan var där med mig bara för att jag skulle klara av arbetsdagen.


Det värsta under dagen var ändå att hålla tillbaka tårarna när jag pratade med en av våra ungdmar som mådde riktigt dåligt över att han och Johan brukat tjaffsa med varandra och att han aldrig fick chansen att säga förlåt och att han verkligen tyckte om honom. Jag hoppas jag lyckades få honom att må bättre sen iaf...


Varför ska allt bli svårare än vad det skulle kunnat vara? Hemma mår jag ändå bra nu. Jag tänker mycket på honom men jag mår inte dåligt på samma sätt längre. Däremot var det som en chock att komma tillbaka till jobbet. Det känns som att mardrömmen börjar om på nytt när jag måste börja inse att det inte bara är en vän som är borta utan även en kollega. Allt som har med arrangemang och annat jobb att göra påminner om honom. Varje helg jag jobbade viste jag att han komemr att ringa en eller flera gånger, och ev komma förbi.

 I helgen är det min jobbhelg och telefonen ringer inte, och han kommer aldrig in genom dörrarna. Jag tror jag kollade mobilen minst var 30:e min och kollade ut mot parkeringen flera gånger men han kom aldrig. Men som jag skrev tidigare kändes det fortfarande som han fanns vid min sida när det det blev riktigt tungt.


En dag kvar sen kanske huvudet får vila lite...


Av beccis - 7 januari 2009 22:38
http://www.youtube.com/watch?v=Kxd8ktS08g4


Bästa reklamen någonsin!!! Kan inte sluta skratta!




Av beccis - 7 januari 2009 20:23


när man bara vill skrika???


Idag har det varit en riktigt tung dag. Efter att ha haft några dagar då allt känts overkligt så hinner tydligen verkligheten ifatt en...Fördjävligt! Det är så tomt utan dig Johan. Väldigt tomt...


Fick även reda på att en gammal polare tagit livet av sig. Misstankarna har funnits sedan helgen men kroppen hittades inte fören idag. Fattar inte vad som händer riktigt. Jag hoppas hon finner ro. Vila i frid gumman.

Av beccis - 6 januari 2009 03:18


Efter en halvtråkig dag på jobbet kommer man hem o fixar lite och sen upptäcker man att det är hockey på tv. Finalen mellan Canada och Sverige. Helt underbart! Jag hejar på Canada eftersom dom är tuffast =)


Lite kul med junior vm. Ungdomarna spelar mycket mer intensivt och mycke mycke mer fighter =) Nu är det dags för 3:e period, måste dra....

Av beccis - 4 januari 2009 21:51


Efter ca 2 veckors ledighet med skratt, massa gråt, stark vänskap och mycket värme är det åter igen dags att återgå till vardagen. Den kommer inte bli densamma igen, men nu vet man hur många man har runt sig som verkligen bryr sig och som mer än gärna plockar upp en igen.


Vet inte riktigt hur jag känner för att stanna kvar i Tyresö och jobba men det går väl över med tiden.


Känns som om det är ca 1000 saker som händer innan sommaren. Jag ska vara med och fixa allt med skol IF, tjejmässan, valborgsdiscot, balen för 9:orna, sommarkollot plus tjejjouren. Förutom det ska jag ju även vara toastmadame i sommar på Hugo och Stiverts bröllop. Jag ser fram emot nästa semester då jag vet att jag är klar med det som skulle göras.


Vart fan ska jag få all energi ifrån?


2009 kommer bli året då Beccis åldrades med ca 10 år.

Tack för den. Nu kör vi!!!

Av beccis - 3 januari 2009 18:01


Fick precis ett samtal från Hugo...Jag blev tillfrågad att vara sk toastmadame tillsammans med Stoffe på deras bröllop =) Ska bli riktigt kul men samtidigt lite läskigt. Man har ju koll på hur det fungerar men samtidigt är det ju alltid skillnad på att göra det teoretiskt och i praktiken...Men men, de ska nog gå bra.


Idag lurade jag iaf med Stefan till Farsta centrum o sen till älskade ikea så nu har jag äntligen fått hem en spegel till hallen =)


Av beccis - 1 januari 2009 00:14


Gott nytt år på er allihop!


Årets nyårslöfte = Att inte avge något löfte =)


Vad har hänt i år då?

Jag fick en tillsvidareanställning på Tyresö fritidsgårdar.

Vi flyttade till Tyresö.

Baltazar blev en ny familjemedlem.

Vi hade årets grillfest med pooldopp på våruteplats.

Vi åkte påvår första semester tillsammans, Grekland blev destinationen.

Vi drog iväg en weekend till Riga.

Jag fick se en Hummerlimo, framkörd endast förmin skull.

Vi bestämde oss för att bli en del av 2000-talet och köpte en 47" Lcd- tv.



Hmm...Kommer inte på nå mer just nu. Jag hoppas att 2009 kommer med många roliga inslag med tanke på hur 2008 slutade.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards