Beccis

Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av beccis - 23 oktober 2008 23:17


Jag har idag (och även några andra dagar) kommit till insikt att det är dags att börja tänka på ekonomin. Folk runt omkring mig har alltid råd att lägga sina pengar på saker som jag inte har råd med... och då är ju frågan vad jag gör med mina pengar... Jo, jag äter alltid mat ute! Jag är nog bland dom mest lata människorna när det kommer till att laga mat hemma. Och jag vet inte hur ofta jag rensar min garderob för att kläderna inte längre får plats. Dags att förändra. Inte ens halva min lön går till räkningar så jag har egentligen inget att skylla på och min lön är heeeelt ok.


Om ajg lägger om mina matvanor, alltså handlar hem mat istället för att lägga 70kr stup ikvarten på attn äta ute, kommer det genast mäskas i plånboken (eller på kortet rättare sagt) samt slutar köpa kläder hela tiden. Tror att minst hälften av Hilles och Malins garderober består av mina kläder, vissa aldrig använda!!!


Jag måste helt enkelt bli ekonomisk... Good luck to me...Hahahahaha

Av beccis - 23 oktober 2008 23:09


Imorgon natt blir det äntligen av! Vi drar till Ullared!!! Vi är 4st tjejer från jobbet som åker medbuss från centralen ner till ullared kl 12 på natten och är framme kl 7 på morgonen. Jisses säger jag bara. Måste försöka komma ihåg vad jag ska handla... kläder till mig o Micke, julklappar till Emilia, Ronja, Maddis, Angelica och Malin, Bokstödplus en massa annat skoj.

Det jobbiga är bara att det är löningshelg plus helgen innan höstlovet så det lär tyvärr inte bara vara vi somär där...


Här är lite rolig fakta som står på ullareds hemsida:


  


Det senaste försäljningsrekordet sattes fredagen den 16 november 2007 med en dagsförsäljning på drygt 20,5 miljoner kronor!

Det senaste besöksrekordet slogs den 23 juli 2007 då 26 200 kunder besökte Gekås Ullared. Det betyder 1 500 fler kunder än den gamla rekorddagen från 2005! 

Gekås Ullared har en av Sveriges största parkeringsplatser med fler än två tusen avgiftsfria parkeringsplatser. Affärsytan motsvarar fyra fotbollsplaner.

Varuhuset har 5 000 kundvagnar att låna ut.

Gekås Ullared besöktes 2006 av 3,7 miljoner kunder.

Sveriges största skivaffär, med 600.000 sålda cd-skivor varje år.

Vi säljer en halv miljon jultomtar årligen.

Mer än 40 miljoner bullar gräddas i formar från Gekås Ullared varje år.

12 miljoner bakplåtspapper säljs varje år i varuhuset.

Årligen smaskar vi i oss 2.000 ton godis från varuhuset.

12 miljoner par strumpor får nya ägare varje år.

Det kommer en lastbil med varor till oss var 10:e minut. Utan påfyllning skulle våra kunder, under högsäsong, tömma hela varuhuset på mindre än två dygn.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards