Beccis

Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av beccis - 12 oktober 2008 18:50


Har kollat på Hellboy 2 idag och i en scen super han och hans polare sig fulla och snackar kärleksproblem - " I would give my life for her, but she also want me to do the dishes."


Hahaha...vi kvinnor kanske är för hårda mot våra män???

Av beccis - 12 oktober 2008 18:40


 Igår fick jag lära mig en massa saker om familjen Cofre som jag inte viste. Vi kommer från grund och botten från Spanien. Även familien Rivera, som är min farmors sida kommer från Spanien. Så..Jag är egentligen inte halvchilenare, jag är halvspansk. De ni!

 Namnet Cofre stavas egentligen Jofre, men någångång längre bak i tiden blev namnet felstavat då man flytt från Spanien till Chile (detta var under Francos tid).

 Vi har ett eget släktvapen från båda familjerna men eftersom det bara är faders namn som vandrar vidare så är Riveras familjevapen inte speciellt intressant eftersom det inte tillhör mig. Jag vågar inte säga att detta är helt säkert men på de sidor jag och Manolo kollade på så var familjen Cofre (Jofre för att vara petig) en högt uppsatt familj, antigen riddare eller adlig... Vet inte riktigt...Tydligen så gick nåt fel eftersom familjen Cofre idag är fattiglappar =)

 Vilket fall som helst så ska Manolo fixa fram ett familjevapen att ha hemma eftersom detta fortfarande finns kvar och han har blivit tillfrågad om att skaffa ett sånt från andra släktingar.


Fick redapå massa annat oxå men de orkar jag inte skriva här...




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards