Beccis

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av beccis - 25 maj 2010 22:44


Som ni kanske märkt har inte jag världens bästa tur med min bil... I fredags skulle jag och Micke åka och handla o lite grejer. När jag kommer ut till bilen och ska luta mig översätet och öppna dörren till Micke ser jag ett stort svart hål mitt i instumentbrädan... Stereon va borta!

Då har tydligen någon gjort inbrott i bilen... Personen i fråga har inte rört nånting i bilen, inte rotat runt eller nåt, bara gått in och tagit min stereo! Och sen har muppen tryckt ner låset på passagerardörren och låst efter sig så ingen annan skulle kunna göra inbrott...Snäll tjuv! Låset på passagerardörren är förstört dock. Så jävla typiskt.

Aja, fanns itne mycke att göra åt saken så vi drog iväg och köpte en nya stereo (kan ju itne köra utan musik). När vi gjort det och vi ska sätta in den nya stereon märker vi att det är nåt som fattas... Då har tjuven inte bara tagit stereon utan även ISO adaptern så stereon går inte att koppla in. Jag får snällt börja leta efter en ny adapter vilket visar sig vara heeeelt omöjligt! Den finns ingenstans...

Till sist ger vi upp och på kvällen sitter jag och söker på internet och hittar en sida som har dessa i lager och skickar inom 24h. Jätte bra tänker jag. Inte så farligt... Trodde jag ja!

Igår får jag ett mail från den här sidan där dom meddelar att dom har haft fel på sidan och att denna vara inte alls finns i lager men skulle komma inom 5-7 dagar! Fattar ni hur det känns?  Så jävla mycke jobba och vänte tid pga nån jävla pundare som ville ha en stereo köpt från Clas Ohlson för 800kr. Kul föt honom, mindre kul för mig som får köpa en nya stereo, jaga sladdar och laga låset. Självklart har jag en försäkrning men självrisken är på 2000kr, vilket är ungefär vad det kommer landa på när jag fått iordning allt. Tack för den! Jävla mupp!!!


Aja, till nåt roligare...

Helgen va förutom stölden, helt underbar. Massa sol och grillning.

Idag va jag och Veor hem till Carro som jag itne träffat på år och dar känns det som. Vi fikade och snackade massa skit.

Det är verkligen speciellt men ens vänner. Även om man inte varken ses eller hörs på ett bra tag står dörrarna alltid öppna och man pratar som om saker som om man pratade med varandra var och varannan dag. Tänkt om vi hade vetat när vi va 14 år att vi skulle ha varandra för alltid. Märkligt det där. Men som vi sagt flera gånger förut, man vet vilka ens riktiga vänner är när tiden är kommen. Det finns ju några få speciellt utvalda som man aldrig kommer "bli av med" oavsett vad som händer i ens liv =)



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards