Beccis

Alla inlägg under december 2008

Av beccis - 10 december 2008 22:02


Japp, då har äntligen tiden gått och imorgon åker vi till Riga. Känns riktigt konstigt att ha jobbat klart för veckan redan på en onsdag =)


Imorse var det hockeymatch emd grabbarna igen och även denna gång vann dom. Från om med nu börjar allvaret! Ska bli spännande och se hur långt dom lyckas ta sig. För övrigt va jag tvungen att fråga killarna vad hockeyutrustning kostar då jag tidigare fått höra från en som va målvakt att hans förra utrustning gått på 40000 kr!!! Enligt dessa killar kostar en utrustning för en vanlig spelar ca 10000kr och om du ska ha någorlunda bra skydd som målis får du räkna med att betala ca 25000-30000kr... Jag är rädd för den dagen min son (om jag nu skulle få en son) får för sig att börja spela hockey... Jisses!


Aja, tillbaka till det roliga. Riga!!! Fick höra att medel lönen i Lettland ligger på ca 2500kr i månaden i svensk valuta. Jag som trodde vi skulle ha lite pengar med oss...Jag tror nog vi klarar oss gott och väl =)


Om jag inte hinner skriva igen så får jag önska alla ett riktigt trevligt Luciafirande och trevlig helg =)

Av beccis - 7 december 2008 21:57


Så..Nu får det gärna bli måndag iaf. Hade tråkigt här hemma och fick för mig att jag skulle börja jobba lite inför balen 2009 och när man väl är igång så flyger timmarna förbi och man kommer på 1000 grejer man ska göra och helt plötsligt så är allting skitroligt igen.


Jag börjar tro att jag är en person som måste ha flera bollar i luften för att trivas med tillvaron. Just nu håller jag på med balen, tjejjouren, skol If och tjejmässan. Snart ( typ imorgon) ska vi även börja spåna på hur sommarkollot ska vara och valborgsdiscot på källan =)



Av beccis - 7 december 2008 18:06


Usch...Jag vill verkligen itne att det ska blimåndag igen. Tycker vi kan hoppa direkt till torsdag då jag går på ledighet igen. Efter det kan det få bli den 22:a dec då jag har semester hela veckan. Vem ska man vända sig till om detta förslag?


Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte!!!!!


Varför kan inte allt i livet bara vara kul för? Inga tidiga mornar, inga jobbiga situationer, inga negativa tankar, inga jobbiga människor, inga räkningar, inga sjukdomar, inga måsten osv... Man kanske ska bli en björn i sitt nästa liv så kan man gå i ide när man känner för det istället =)

Av beccis - 6 december 2008 17:46


Idag har jag gjort lite allt möjligt känns det som. Jag började med att åka till centrumför att köpa hem glöggte - ettmåste för julen. Sen har jag bakat lussekissekatter och kollat på narnia. Snart ska jag ställa mig och göra saffranspannkaka...Smarrigt!


Min helg har alltså hittills bestått av städning och bakning...Imorgon är det tvättstugan som gäller.

Jag skulle nog bli en bra hemmafru tror jag..Haha

Av beccis - 5 december 2008 18:24


Som ni förhoppningsvis inte har missat så är det ju snart julafton. Alla älskar vi att ge bort gåvor till folk vi tycker om osv. Men i år tänkte jag vara så snäll att jag avstår från att vara en av dom som ger bort en gåva och istället ta platsen att vara den som får ta emot dessa gåvor, så slipper ni =) Låter väl bra? Alla vet vi ju att det alltid är roligare att få ge än att få, men jag offrar mig detta år.


För att hjälpa er ytterligare lite på traven så vet jag redan vad jag skulle kunna tänka mig att ta emot och samtidigt vara evigt tacksam över. Ett matbord. Såg nämligen att Vero och hennes gubbe kollat ut ett matbord som skulle göra sig lika bra hemma hos mig som hos dom...Därför vill jag ha ett likadant. Nu när jag är så givmild kan jag passa på att säga att det även är heeeelt ok om ni vill gå ihop flera stycken för att köpa denna gåva till mig och om ni vill kan ni även kalla detta för min födelsedagspresent då min födelsedag råkar vara endast 6 dagar efter jul.


Ser ni erbjudantet??? Du får vara den som ger en gåva till den du tycker om. Du får gå ihop med andra utan att det skulle verka snålt. Du får även kalla detta för kombinerad julklapp och födelsedagspresent och jag visar i bild vad det är jag skulle kunna tänka mig att ta emot.


 Detta sparar dig tid då du slipper fundera vad du ska ge bort, du slipper vara ensam om denna upplevelse eftersom jag inbjuder till att du delar denna med andra som också vill känna sig givmilda.  Och eftersom detta kan kombineras med min födelsedagspresent så får du även lite lugn och ro efter jul då min födelsedagspresent redan är fixad. Kan det bli bättre? Detta är min gåva till dig/er. God jul allihop!




Av beccis - 5 december 2008 15:57


Har nyligen hämtat hem kissen från Bagis. Han hade tydligen itne varit så rolig att ha och göra med då han tydligen hade farit omkring överallt och var tvungen att ha tratt på sig eftersom han slickade såret. Denna tratt hade han även lyckas ta av sig, så när jag hämtade honom verkade dom ganska glada över det..Haha



Av beccis - 5 december 2008 08:47


Idag är den stora dagen då Balthazar blir lite mindre till man. Jag ställde fram buren och la in en handduk så han skulle få det lite mysigt. En normalt funtad katt går helst inte in i buren självmant men rätt som det var hade jag två katter som gärna ville ligga där inne och gossa. Lucifer gick visserligen ut efter ett tag men Balthazar låg kvar och kurrade...

Han ska bara veta vad som väntar honom =)

Av beccis - 5 december 2008 08:44


I går kväll var det jobb som vanligt och när Stoffe komfick han redogöra för hur det går med barnet som tydligen inte vill komma ut. Ingenting hade startat och dom gick fortfarande och väntatde. En timme senare får Stoffe ett samtal om att vattnet gått och dom fickåkain till sjukan...Nu väntar jag med spänning på besked om den lilla filuren som ska komma till världen =)


Hoppas allting går bra för er =)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards