Beccis

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av beccis - 21 oktober 2009 23:48


Har ni tänkt på hur ni själva egentligen berör andra människor. Att det är just till dig dom ringer när dom vill prata om något, att det är just dig dom springer efter i centrum för att säga hej och dela ett pat ord med, att det är just dig dom vill prata med när dom är glada, ledsna eller arga. Tänk om just du inte fanns. Då skulle antagligen hela livet se annorlunda ut för dessa personer. Eller en annan sak, tänk att du kan vara så betydelsefull för en person så att dom till och med lägegr energi på dig när dom stör sig på det du gör eller blir arg över saker du orsakat.


Jag brukar visserligen inte tänka på det så ofta men ibland slår det mig att jag faktiskt betyder mycket för väldigt många personer. Här om veckan träffade jag Carro i centrum. Vi pratar inte med varandra speciellt ofta mest pga att våra liv helt enkelt ser väldigt olika ut. Jag hörde henne ropa mitt namn och när jag vänder mig om påpekar hon att jag går så himla snabbt så hon va tvungen att pinna på ordentligt för att hinna ikapp. Tänk att hon gjorde det bärandes på ett barn i bärsele plus annat hon bar på bara för att få säga hej och prata med mig. Mig! Ingen annan. 


Jag har vänner som nämner mig i sina bloggar för små små saker jag gjort eller sagt men som ändå har påverkat deras vardag eller tankar. Johanna nämner en present jag köpt till hennes dotter, Vero skriver om Starbucks och att just jag kommer bli glad eftersom jag bara fått uppleva starbucks i Grekland. Förstå hur mycket man betyder för andra när dom väljer att lyfta upp dessa saker och verkligen visa att detta är något dom tänkt så mycket på så att dom tom vill skriva detta på internet, eller att dom ens reflekterat över det.  Eller bara en sån sak att Micke ringer just mig när han har tråkigt på jobbet eller är irriterad över något.


Exemplerna är många men ta en stund och reflektera över vad du gör för folk i din omgivning. Vad vore vardagen utan just dig? Det finns en anledning till att du finns i deras liv och det är för att dom har valt att ha dig där för att du är underbar på bara det sättet som just du kan vara. Det finns ingen annan som är som du.


Jag känner mig iaf väldigt hedrad av att de människor som finns i mitt liv faktiskt även har valt att ha mig i deras liv.

Av beccis - 21 oktober 2009 23:44

Just det. Gjorde nya naglar i måndag. Svarta tippar med lite glitter i. Snyggt va?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards